هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
سرخط خبرها

تست گرم فاز اول خط ۳ مترو مشهد انجام شد | تسهیل دسترسی زائران به حرم رضوی + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۰۳۲۳
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
تست گرم فاز اول خط ۳ مترو مشهد انجام شد | تسهیل دسترسی زائران به حرم رضوی + فیلم
تست گرم فاز اول خط سه مترو حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) امروز با حضور مسئولان ملی، استانی و شهری انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد مقدس، امروز ۱۸ فروردین‌ماه، در مراسم تست گرم فاز اول خط سه قطار شهری مشهد گفت: خط سه مهمترین خط مترویی مشهد است که از شهرک ابوذر تا بولوار الهیه سرویس‌دهی دارد و امروز تست گرم فاز اول این خط انجام شد.

اینجا ببینید:

وی افزود: خط ۴ هم که قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) پیمانکار آن است از محله خواجه‌ربیع تا انتهای محله مهرمادر امتداد دارد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: «تست گرم» آماده شدن مسیر قطار شهری مشهد (فاز یک خط ۳) برای بهره‌برداری نهایی است؛ در واقع مترو مشهد در این خط، برای مسیری که قرار است در آینده نزدیک بهره‌برداری شود، مورد آزمون قرار می‌گیرد.

 قلندرشریف ادامه داد: خوشبختانه در جذب اوراق مشارکت عملکرد بسیار خوبی داشتیم و امسال ۶هزارو۳۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت جذب شد که دوهزارو۹۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به قطارشهری است.

امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری خواهیم بود

شهردار مشهد با بیان اینکه مشهد چهار خط ریلی دارد که طبق طرح جامع حمل‌ونقل مشهد است، افزود: امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری در حوزه مترو و اتوبوس خواهیم بود. 

وی افزود: خط یک و دو قبلا راه‌اندازی شده و خط دو در حال تکمیل است که ایستگاه‌های آن امسال به پایان می‌رسد. خط یک فرودگاه و خط دو راه‌آهن را سرویس‌دهی می‌کند و مهم‌ترین بخش ریلی مشهد خط سه بوده که مهم‌ترین بخش آن نیز فاز یک است.

شهردار مشهد بیان کرد: امروز تست گرم فاز یک خط سه قطار شهری انجام شد که در میدان شهدا، باب‌الجواد(ع) و پایانه مسافربری است. این فاز علاوه بر مجاوران، زائران را نیز سرویس‌دهی می‌کند. فاز یک خط سه کلیه زائرانی را که از طریق ریلی، پایانه مسافربری و هوایی وارد مشهد می‌شوند با ارزان‌ترین و سریع‌ترین حالت منتقل می‌کند.

قلندرشریف ادامه داد: این بخش اتصال‌دهنده خطوط ریلی مشهد به حرم است که امسال حتما به بهره‌برداری خواهد رسید و زیر بار ترافیک خواهد رفت. حفاری خط سه در حال انجام و اتمام است و حفاری خط چهار نیز هم‌زمان انجام می‌شود. امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری در حوزه مترو و اتوبوس خواهیم بود.

همه چیز در خصوص خط ۳ قطار شهری مشهد

با انجام تست گرم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد، ریل‌گذاری دیگری از سوی مجموعه مدیریت شهری به نفع مردم کلید خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، خط ۳ مترو مشهد در فاز اول به فرایند تست گرم رسید و ۳ ایستگاه پایانه امام رضا(ع)؛ باب الجواد(ع) و میدان شهدا با حضور مسئولین استانی و شهری مورد تست قرار گرفت.

خط سوم مترو مشهد ۲۸.۵ کیلومتر طول دارد و در این مسیر، ۲۴ ایستگاه تعبیه شده است تا شمال غرب مشهد از مبدأ انتهای بولوار امیریه را به سمت جنوب شرق، یعنس شهرک ابوذر پیوند دهد.

این پروژه عظیم به ۴ فاز تقسیم شده است که فاز نخست، از پایانه امام رضا تا میدان شهدا، فاز ۲ از میدان شهدا تا میدان امام علی(ع)، فاز ۳ از پایانه امام رضا(ع) تا شهرک ابوذر و فاز ۴ نیز از میدان امام علی(ع) به سمت میدان قائم خواهد بود.

برآورد اولیه هزینه ساخت این پروژه حمل و نقل ریلی براساس هر کیلومتر، ۲هزارو۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که با احتساب به طول مسیر، مبلغ ۷۰هزار میلیارد تومان خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->